De koelkast

 

Na een bezoekje aan de supermarkt is het verleidelijk om alle boodschappen snel in de koelkast te proppen. Maar niet alle groenten en fruit horen thuis tussen de boter en de pot mayonaise. Leg uien, tomaten en zelfs bananen niet in de koelkast maar zoek een plekje in de voorraadkast of de berging. Zo nemen je vlezige tomaten geen vocht op wat de smaak alleen maar ten goede zal komen.

Zout

 

Per ongeluk het zoutvaatje in de soep laten vallen? Kieper je huisgemaakte soep niet meteen weg. Voeg wat aardappelen toe en je zal meteen het verschil proeven. Nog steeds te zout? Voeg dan wat kookvocht van vlees, groenten of vis toe. Ook dit kan de zoute smaak van je gerecht wat afvlakken.

 

Pasta

 

Je pasta afkoelen met koud water na het koken? Geen goed idee! Je stopt dan wel het kookproces maar je verwijdert in één klap ook het zetmeel. Hierdoor heeft je pasta niet alleen minder smaak, ook die huisgemaakte saus zal heel wat minder goed binden. En zeg nu zelf: wat is een pasta zonder een rijkelijke saus?

(bron: www.gva.be)

 

Wil je ook lekker leren koken, neem dan zeker even een kijkje bij onze opleiding koken !

 

 

Uit een Nieuw-Zeelandse studie gepubliceerd in de 'European Heart Journal' blijkt dat het mediterraans dieet van groenten, fruit en vis positieve gevolgen heeft voor hartpatiënten.

 

Voor elke honderd mensen die zich 3,5 jaar intensief aan een dergelijk dieet hielden, waren er drie mensen minder die een beroerte of hartaanval kregen dan diegene die minder gezond aten. De wetenschappers concluderen hieruit dan ook dat het mediterraans dieet het risico op hartproblemen kan verminderen.

(bron: www.gva.be)

 

Wil je ook lekker Zuiders leren koken, neem dan zeker even een kijkje bij onze opleiding koken !

 

 

 

Deze ‘keukenfoutjes’ maken we allemaal wel eens

 

Een volleerd chef-kok of de grootste keukenkluns: allemaal durven we wel eens onderuit gaan in de keuken. We geven je alvast enkele tips!

___________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Mediterraans dieet is echt beter voor je hart!

 

Volgens een nieuwe studie waarbij 15.000 mensen in 39 landen werden onderzocht, zou een mediterraans dieet wel degelijk zorgen voor minder hartaanvallen en beroertes bij hartpatiënten. Bij een mediterraans dieet worden vooral fruit, groenten en vis geconsumeerd.

GO! CVO VIVA ANTWERPEN

 

Distelvinklaan 22 (secretariaat: blok B)

 

2660 Hoboken

CONTACT

 

0476 96 49 57 (geen sms aub)

 

info@cvo-viva.be

OVER CVO VIVA ANTWERPEN

 

Centrumreglement

 

Missie

 

Opleidingen

OPENINGSUREN SECRETARIAAT (BLOK B)

 

maandag

dinsdag

woensdag

donderdag

vrijdag

 

 

 

: 9u tot 12u - 14u tot 16u - 18u tot 20u

: 9u tot 12u - 14u tot 16u - 18u tot 20u

: 9u tot 12u

: 9u tot 12u - 14u tot 16u - 18u tot 20u

: 9u tot 12u